Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen. --- onderwijssociologie
Choose an application
INHOUD: Deel 1. Beschrijving van de doelstellingen van de studie - Deel 2. Verslag van het onderzoeksproces - Deel 3. Onderzoeksconclusies op microniveau. - A. Een inventaris van knelpunten en beleidsvoorstellen - B. Naar een knelpuntentabel voor (financieel) kwetsbare groepen in de gezondheidszorg - Deel 4. Onderzoeksconclusies op macroniveau - A. Evoluties in de toegankelijkheid van de Belgische gezondheidszorg. Welke rol spelen recente beleidsmaatregelen? - B. Een overzicht van fundamentele knelpunten voor de financiële toegankelijkheid van de gezondheidszorg - C. Nieuwe kwetsbare groepen in de gezondheidszorg: een theoretische situering van de problematiek
#SBIB:316.334.3M50 --- #SBIB:316.334.3M12 --- #A0405A --- 670 Gezondheid --- #KVHB:Gezondheidszorg --- #KVHB:Gezondheidspsychologie --- S20080132.JPG --- gender --- gezondheidszorg --- ziekteverzekering --- Organisatie van de gezondheidszorg: algemeen, beleid --- Medische sociologie: methoden en technieken --- 159.91 --- 362.1 --- 368 --- Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen --- bijzondere doelgroepen. --- kansarmoede --- Social policy --- Social problems --- sociaal beleid --- toegankelijkheid --- Sociology of health --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- Belgium --- Bijzondere doelgroepen. --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Bien-être social --- Jeugd --- Jeunesse --- Maatschappelijk welzijn --- moeilijk opvoedbare jongeren --- residentiële jeugdzorg --- bijzondere jeugdbijstand --- 159.922.764 --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- Moeilijk opvoedbare jongeren (zeer moeilijk opvoedbaar) --- Psychosociale jeugdhulpverlening --- Sociaal verwaarloosde adolescenten --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- 376 --- 362.74 --- Verwaarloosde kinderen. Moeilijk opvoedbare kinderen --- Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen --- bijzondere doelgroepen. --- 159.922.764 Verwaarloosde kinderen. Moeilijk opvoedbare kinderen --- Bijzondere doelgroepen. --- Pastoraal --- Pastoraal gesprek - begeleiding
Choose an application
Sociology of social care --- Age group sociology --- Netherlands --- #GSDBP --- jeugdzorg --- welzijnswerk --- welzijnswerk, samenwerking --- buurtwerk --- preventie --- #GBIB:IDGP --- 364.4 -053.6 --- 362.7 --- 361.03 --- 361.54 --- 361.01 --- Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening --- Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen --- bijzondere doelgroepen. --- 364.4 -053.6 Hulpverlening aan jeugdigen, adolescenten. Jeugdhulpverlening
Choose an application
Het boek verwerkt de resultaten van een uitvoerige enquête over de vrijgevigheid van de Vlaamse bevolking aan organisaties die giften aanwenden voor het 'goede doel'. Daarbij is veel aandacht besteed aan de grootte van de individuele giften, de uitsplitsing over organisaties, de aanwending van de steun en de motivatie voor vrijgevigheid. De economische benaderingswijze wordt kritisch geëvalueerd vanuit een meer filosofische, sociaal-historische en praktijkgerichte achtergrond. (Bron: website centrum voor economie en ethiek)
Social ethics --- Flanders --- liefdadigheid --- ontwikkelingssamenwerking --- welzijnswerk --- quartaire sector --- sociaal bewustzijn --- 172 --- 177.74 --- 17 --- #gsdb7 --- Academic collection --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Sociaal-economische ethiek --- #GGSB: Ontwikkelingsproblematiek --- Z179.9 --- Z++93/06 --- #ECO:01.13:economie sociaal duurzaam milieu ethiek --- #A9312A --- 327 --- 361 --- 338.94 --- 301.18 --- Sociale ethiek. Sociale moraal. Sociale verantwoordelijkheid --- Hulpverlening. Solidariteit --- Filosofische ethiek --- Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen --- 17 Filosofische ethiek --- 177.74 Hulpverlening. Solidariteit --- 172 Sociale ethiek. Sociale moraal. Sociale verantwoordelijkheid --- bijzondere doelgroepen. --- Bijzondere doelgroepen. --- 17 Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy --- Moral philosophy. Ethics. Practical philosophy --- Sociaal-economische ethiek --- Ontwikkelingsproblematiek
Choose an application
Minorities --- -#SBIB:316.8H16 --- #SBIB:314H252 --- #SBIB:HIVA --- #A9603A --- Ethnic minorities --- Foreign population --- Minority groups --- History --- -Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties --- Internationale migratie --- Netherlands --- Ethnic relations. --- -migrantenbeleid --- -sociale problemen en zorg voor allochtone groepen --- bijzondere doelgroepen --- bijzondere doelgroepen. --- integratie --- migrantenbeleid --- Persons --- Assimilation (Sociology) --- Discrimination --- Ethnic relations --- Majorities --- Plebiscite --- Race relations --- Segregation --- 301.17 --- 325 --- #SBIB:316.8H16 --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties --- Sociale agogiek
Choose an application
Op 11 november 1995 rijdt Renée Van Mechelen samen met drie jonge vrouwen naar Diepenbeek, waar de 24ste vrouwendag plaatsvindt. Ik zou hun moeder kunnen zijn, beseft ze plots. Zij was er 23 jaar geleden al bij, toen de eerste vrouwendag werd georganiseerd. De anderen gaan voor het eerst. Deze jonge feministisch gezinde vrouwen, kennen ze de voorgeschiedenis wel? En zij die het vanzelfsprekend vinden dat er van overheidswege een gelijke-kansenbeleid gevoerd wordt, kennen zij de recente geschiedenis van de vrouwenbe-weging in ons land? De vaststelling van deze lacune dreef de auteur tot het schrijven van dit boek. Ook wil ze dooddoeners ontkrachten als 'de vrouwenbeweging is ingedommeld'. Ze wil jonge vrouwen én mannen warm maken voor het feminisme, en de groepen en vrouwen voor het voetlicht brengen die indertijd de kastanjes uit het vuur hebben gehaald. Op een persoonlijke manier loodst Van Mechelen de lezer door een kwarteeuw feministische geschiedenis. Ze brengt een subjectief verhaal over Dolle Mina's en het Vrouwenoverlegkomitee, over vrouwenhuizen en vluchthuizen, over abortus- en Stem Vrouw-campagnes, over een vrouwenjaar en vrouwendagen. Over wat wèl en wat nog helemaal niet gerealiseerd is om meer dan de helft van de bevolking uit de buitenbaan te halen.
History of Belgium and Luxembourg --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Flanders --- Community organization --- Flandre --- Vlaanderen --- feminisme --- vrouwenemancipatie --- Feminism --- -Feminist theory --- #SBIB:316.346H20 --- #SBIB:323H523 --- #SBIB:AANKOOP --- #SBIB:011.GIFT --- #SBIB:316.346H10 --- #SBIB:316.346H26 --- #SBIB:949.3H2 --- #A9703A --- Feminist philosophy --- Feminist sociology --- Theory of feminism --- Emancipation of women --- Feminist movement --- Women --- Women's lib --- Women's liberation --- Women's liberation movement --- Women's movement --- Social movements --- Anti-feminism --- 396 --- Positie van de vrouw in de samenleving: algemeen --- Belgische oppositie en sociale bewegingen --- Vrouwenproblematiek, feminisme: algemeen --- Positie van de vrouw in de samenleving: organisaties --- Economische en sociale geschiedenis van België --- Philosophy --- Emancipation --- Feminist theory. --- Sociale agogiek --- bijzondere doelgroepen --- bijzondere doelgroepen. --- Bijzondere doelgroepen. --- Belgium --- Feminist theory --- Social conditions --- Second feminist wave --- Women's movements --- Book
Choose an application
In een eerste deel van dit boek geven drie bijdragen aan hoe het intercultureel onderzoek zich ontwikkelt in de psychologische en pedagogische werkvelden. Het tweede deel omvat twee bijdragen die zeer direct beantwoorden aan praktische problemen tussen allochtonen en autochtonen in onderwijs en gezondheidszorg. (Bron: covertekst)
Cultuursociologie --- Multiculturalisme --- Multiculturele samenleving --- Opvoedkunde --- Psychologie --- Pédagogie --- Sociologie de la culture --- Intercultureel onderwijs --- Acculturatieproblemen --- 328.7 --- 050939.jpg --- Allochtonen: in onderwijs --- Multiculturele samenleving ; psychologie --- 376.68 --- inclusie --- Thuistaal --- onderwijs, universitair en voortgezet --- Onderwijs aan migranten buitenlanders --- bijzondere doelgroepen --- migrantenkinderen --- Inclusief onderwijs. --- migranten. --- bijzondere doelgroepen. --- migrantenkinderen. --- 376.68 Onderwijs aan migranten buitenlanders --- Migranten. --- Fundamentele pedagogiek. --- Bijzondere doelgroepen. --- Migrantenkinderen. --- Sociology of social care --- Teaching --- multiculturele samenleving --- interculturaliteit --- interculturele hulpverlening --- #GBIB:CBMER --- Academic collection --- 668.6 Multiculturele samenleving --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- 313 --- interculturalisatie --- 450.42 --- Inclusief onderwijs --- Interculturele communicatie --- Tweetaligheid --- 454.6 --- Handboek/cursus --- multicultureel onderwijs --- 316.32 --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- Inclusie --- Migranten --- etnisch-culturele minderheden --- geestelijke gezondheidszorg --- sociologie, cultuur --- hoger onderwijs --- psychologie --- Rassen- en minderhedenvraagstuk - Vluchtelingenvraagstuk --- Onderwijssociologie --- 325 --- 378 --- 159.9 --- Geestelijke gezondheidszorg --- Intercultureel onderwijs. --- Migrantenjongeren --- Nederlands voor anderstaligen. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- Hoger onderwijs. --- Psychologie. --- multiculturaliteit --- globalisering
Choose an application
Taal speelt een essentiële rol bij de psychische ontwikkeling van kinderen. Het is het belangrijkste instrument om continuïteit in het leven aan te brengen. Psychische stoornissen zijn mede terug te voeren op een gebrekkig vermogen (met behulp van taal) het leven te organiseren en er continuïteit in aan te brengen. Hulpverlening is niet altijd succesvol. De erkenning van het talige karakter van bijvoorbeeld gezinsproblemen is voorwaarde voor succesvolle hulpverlening. Daarom wordt in dit boek gepleit voor een dialogische hulpverlening die ruimte biedt nieuwe betekenissen te genereren waarin de cliënt weer greep krijgt op zijn leven. (Bron: covertekst)
Mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale agogiek --- Taalvaardigheid --- Hulpverlening. --- Bijzondere doelgroepen. --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Gehandicapte kinderen. --- Kinderen --- Opvoeding en onderwijs --- Mondelinge communicatie --- Taal --- Hulpverlening --- Ouders --- gezinsopvoeding --- communicatie in de hulpverlening --- opvoedingsondersteuning --- 37.018 --- 361.2 --- Kind --- Opvoeding --- Therapie --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Gesprek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Paul Cliteur bekritiseert een lankmoedige elite, Paul Frissen pleit voor een elite die verschil durft te bevorderen, Heleen Terwijn toont hoe men in de VS leert van rolmodellen en Ewald Engelen poneert grootmoedigheid als morele plicht.(Bron: covertekst)
Elite (Social sciences) --- Elite --- Social mobility --- Social stratification --- Sociale agogiek --- Sociologie. --- Nederland. --- Bijzondere doelgroepen. --- maatschappijbeelden --- Political philosophy. Social philosophy --- sociale ongelijkheid --- Netherlands --- ethiek --- maatschappelijke vraagstukken --- maatschappelijk welzijn --- sociologie, cultuur --- 316.344 --- Elites : sociaal-wetenschappelijk onderzoek . Nederland --- elite --- Nederland --- politiek --- S2007846.JPG --- #SBIB:17H20 --- #SBIB:324H41 --- Stratification, Social --- Equality --- Social structure --- Social classes --- Mobility, Social --- Sociology --- Elites (Social sciences) --- Leadership --- Power (Social sciences) --- Social groups --- 323.3 --- 17 --- 492 --- 32 --- Sociale wijsbegeerte: algemeen --- Politieke structuren: elite --- Social policy. --- Samenleving --- Elites --- Verzorgingsstaat --- Werkvormen --- Werkvorm
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|